Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Projekty

 

INFORMACJE O PROJEKCIE
„Rozwijaj kompetencje w Gminie Borzechów”
nr wniosku FELU.10.03-IZ.00-0224/23

Gmina Borzechów realizuje Projekt „Rozwijaj kompetencje w Gminie Borzechów” nr wniosku FELU.10.03-
IZ.00-0224/23 w terminie od 01.02.2024 r. do 31.08.2026 r.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu
Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X Lepsza
edukacja
Projekt realizowany jest na podstawie umowy nr 130/FELU.10.03-IZ.00-0224/23-00 o dofinansowanie
projektu podpisanej w dniu 29.01.2024 pomiędzy Gminą Borzechów a Województwem Lubelskim; Gmina
Borzechów otrzymała na realizację projektu „Rozwijaj kompetencje w Gminie Borzechów” dofinansowanie z
Unii Europejskiej;
Wartość projektu wynosi: 685 760,13 zł w tym: 616 660,13 zł stanowi kwota przyznanego dofinansowania,
i 69100,00 zł stanowi wkład własny; Wartość dofinansowania projektu z wkładu Funduszy Europejskich
wynosi : 582 896,11 zł
Beneficjentem projektu jest Gmina Borzechów, w siedzibie której mieści się Biuro Projektu. ( Urząd Gminy
Borzechów, Borzechów 1 , 24-224 Borzechów)
Grupą docelową, do której adresowany jest Projekt, są uczniowie i nauczyciele placówek takich jak:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Rasławskiego w Borzechowie Borzechów-Kolonia 227, 24-224
Borzechów i Szkoła Podstawowa im. Obrońców Polskości w Kłodnicy Dolnej, Kłodnica Dolna 117, 24-224
Borzechów.
Celem projektu jest to że: do 31.08.2026 w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kazimierza Rasławskiego w
Borzechowie oraz Szkole Podstawowej im. Obrońców Polskości w Kłodnicy Dolnej (Gmina Borzechów, woj.
lubelskie) zostanie wyrównany dostęp do dobrej jakości kształcenia włączającego, przez:
a) dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów;
b) organizację i realizację zajęć dodatkowych rozwijających kompetencje i umiejętności uczniów
c) rozwój umiejętności uczniów poprzez wsparcie potencjału dydaktycznego szkół;
d) doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczną;
e) szkolenia dla nauczycieli
Projekt zakłada objęcie wsparciem 170 osób, w tym 160 Uczniów i 10 nauczycieli ;
Cel główny projektu jest zgodny z FELU.10.03 2021-27, gdyż realizuje typ projektu 1:
-zakłada, iż 112 (56 kobiet;56 mężczyzn ) uczniów rozwinie kompetencje, umiejętności i zainteresowania w
ramach zajęć dodatkowych;
-zakłada, iż 10 (8 kobiet;2 mężczyzn) nauczycieli weźmie udział w doskonaleniu zawodowym;
-cel projektu jest tożsamy z celem interwencji EFS+, tj. wspieranie równego dostępu do dobrej jakości
włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup
w niekorzystnej sytuacji;
-grupą doc. projektu są ostateczni odbiorcy wsparcia wskazani w FELU.10.03 2021-27, tj. uczniowie szkół
podstawowych.

W ramach Projektu „Rozwijaj kompetencje w Gminie Borzechów” realizowane są następujące
zadania:
a) zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje, umiejętności i zainteresowania uczniów;
b) półkolonie naukowe, na których uczestnicy samodzielnie wykonają doświadczenia, zgłębiając
jednocześnie wiedzę z wielu dziedzin nauk ścisłych i zielonej transformacji;
c) festiwale naukowe, których celem jest rozwój kompetencji z obszaru nauk przyrodniczych i
zainteresowanie nauką;
d) zajęcia wyjazdowe do miejsc związanych z naukami ścisłymi i przyrodą
e) doradztwo edukacyjno-zawodowe;
f) doskonalenie zawodowe nauczycieli, w postaci szkoleń w tym z wykorzystania innowacji w nauczaniu;
g) doposażenie szkół w sprzęt i pomoce służące rozwojowi umiejętności uczniów.

Zakładane rezultaty projektu „Rozwijaj kompetencje w Gminie Borzechów”:
a) Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem – ogółem 160 osób
b) Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem
Wartość docelowa – ogółem 2 osób
c) Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – ogółem 10
osób
d) Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - Wartość docelowa – ogółem 2
podmioty
e) Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym Wartość docelowa – ogółem 24 osoby
f) Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie
edukacji włączającej - Wartość docelowa – ogółem 2 podmioty
g) Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – Wartość docelowa – ogółem
112 osób
h) Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po
opuszczeniu programu Wartość docelowa – ogółem 7 osób
i) Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie Wartość docelowa – ogółem -0
osób
j) Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie Wartość docelowa – ogółem -0 osób
k) Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie Wartość docelowa – ogółem 0 osób
l) Liczba osób należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych takich jak Romowie,
objętych wsparciem w programie - ogółem 0 osób
m) Liczba osób w kryzysie bezdomności lub dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań objętych
wsparciem w programie ogółem 0 osób
W ramach Projektu realizowane będą następujące zadania:
Zadanie 1 ZAJĘCIA DODATKOWE (okres realizacji: od II semestru 2023/2024 - VIII 2026) wsparcie
skierowane wobec uczniów klas I-VIII osiągających wyniki nieadekwatne do swych możliwości, tj.
posiadających deficyty w niektórych obszarach wiedzy (zajęcia wyrównawcze) lub którzy są uzdolnieni
w niektórych kierunkach i chcą pozyskiwać wiedzę i umiejętności w nowych obszarach (zajęcia
rozwijające)
a) Spotkanie z królową (SPKD-1gr.) - matematyka w ujęciu praktycznym, kształt. Umiejętności
matematycznych - 30h zaj. x1 gr..s
b) Matematyczne gry i zabawy - (SPB-2gr.;SPKD-1gr.) 30h zaj. x3 gr.-matematyka w ujęciu
praktycznym, kształtowanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem gier planszowych.
c) Przyrodnicze laboratorium - (SPB-1gr. 30h zaj. x1 gr.) -zaj. prowadzone met. eksperymentu,
kształtujące um. W zakresie nauk przyrodniczych.
d) Język angielski (SPB-1gr.;SPKD-1gr.) - 30h zaj. x2 gr. -zaj. nastawione na rozwój umiejętności
wielojęzyczności, porozumiewania się w jęz. obcym, rozumienia i uczenia się.
e) Zagrajmy!- (SPB-1gr.;SPKD-2gr.) 30h zaj. x3 gr.-realizacja różnorodnych gier i zabaw z dziedzin
sportowych. Rozwój um. w zakresie pracy zespołowej i przywódcze.
f) Zajęcia wyrównawcze z: matematyki (SPB-2gr.;SPKD-1gr.) 30h zaj. x3 gr;

g) Zajęcia wyrównawcze z przedmiotów humanistycznych 30h zaj. x2 gr. 30h zaj. x2 gr. zajęcia
wyrównujące dysproporcje wśród uczniów, kształtują um. uczenia się.
h) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne-(SPKD-1gr.) 30h zaj. x1 gr.-rozpoznanie i usuwanie przyczyn
trudności w uczeniu się i niwelowanie ich.
i) Zajęcia socjoterapeutyczne-(SPB-1gr.;SPKD-1gr.) 30h zaj. x2 gr -zajęcia polegające na nauce
postaw i zachowań prospołecznych, kształtują um. uczenia się i um. pracy zespołowej, zdolność
adaptacji do nowych warunków.
j) Zajęcia Psychoedukacyjne -(SPB-1gr.) 30h zaj. x1 gr -nauka umiejętności w sferze samokontroli,
radzenia z emocjami, kształtują um. uczenia się i um. zdolność adaptacji do nowych warunków.
k) Doradztwo edukacyjno-zawodowe: doradztwo grupowe (SPB-2gr.;SPKD-2gr.) 10h zaj. x 4gr. - i
doradztwo indywidualne:20h/szkołę. –łącznie 40h zajęć Na zajęciach grupowych
przeprowadzone zostaną ćwiczenia z rozwiązania wypracowanego w ramach PO WER pt.
“Przykładowy program orientacji zawodowej dla klas IV-VI szkoły podstawowej z
proponowanymi scenariuszami” (kryterium premiujące 4).
Zadanie 2 ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIE NAUKAMI ŚCISŁYMI
a) ZAJĘCIA WYJAZDOWE do miejsca związanego z naukami ścisłymi i przyrodą: CENTRUM NAUKI
KOPERNIK W WARSZAWIE
b) PÓŁKOLONIE z ROBOTYKI - z wykorzystaniem klocków LEGO Mindstroms
c) PÓŁKOLONIE LABORATORIUM NAUKOWE- warsztaty rozwijające komp. dot. zielonej
transformacji oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii oraz
umiejętności myślenia krytycznego i rozwiązywania problemów.
d) FESTIWAL NAUKOWY – którego celem jest wzrost wiedzy uczniów z przedmiotów
przyrodniczych
e) LABORATORIUM STEAM interaktywny wykład/prezentacja z tematyki STEAM połączona z
przeprowadzeniem doświadczeń przez uczniów w celu kształtowania umiejętności w zakresie
nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii i um. myślenia krytycznego

Zadanie 3 SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI z następującej tematyki:
a) PROWADZENIE ZAJĘĆ METODĄ EKSPERYMENTU
b) MULTIMEDIALNA LEKCJA
c) ProGRAMuj w Minecraft
d) ProGRAMuj w Minecraft konsultacje indywidualne
e) LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI
f) LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI
g) ROZWÓJ KOMPETENCJI EMOCJONALNO-SPOŁECZNYCH
h) PRACA Z UCZNIEM SPES
Udział w zajęciach dodatkowych jest bezpłatny. Aby zgłosić się do projektu należy złożyć w biurze projektu
komplet dokumentów rekrutacyjnych;
Zastrzega się, że złożenie formularza rekrutacyjnego dziecka nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem na
zajęcia, gdyż decyzję w tej sprawie podejmie komisja rekrutacyjna w oparciu o kryteria wyboru uczniów w
szczególności kryteria strategiczne projektu zapewniające realizację wskaźników w projekcie;
Projekt przewiduje doposażenie szkół w następujące pomoce dydaktyczne:
laptopy dla nauczycieli z oprogramowaniem
drukarki laserowe czarno-biała z drukiem dwustronnym
gra typu bingo: dodawanie i odejmowanie do 100
bingo mnożenie i dzielenie do 20
gra domino ułamki
gra domino dodawanie ułamków dziesiętnych
kalkulator prosty
liczmany kolorowe zwierzątka
ułamkowe koła magnetyczne 20cm
złotówki edukacyjne - banknoty
oś liczbowa 0-100 demonstracyjna
liczydło min. 90cm
licencja kurs dla 8 klasisty online

angielskie bingo - homofony
gra jęz. j.ang. planszowa dot. tematyki miejskiej i bezp. na drodze, słownictwo
kostki obrazkowe - własne historie
duży 1uiz o Polsce
komputery stacjonarne z oprogramowaniem
roboty typu ozobot z flamastrami, np. ozobot bit plus lub równoważny
drewniane puzzle – zestaw podstawowy
zestaw podstawowy z matą do kodowania na dywanie
gra edukacyjna np. typu scottie-go-edu lub równoważna
licencja minecraft education na 2 lata
ploter tnący z programem
ploter ze skanerem,
magnetyczny labirynt logopedyczny do dmuchania piłki
zabawy literami i głoskami,
ćwiczenia percepcji słuchowej
domino fakturowe;
piłeczki zw. z emocjami -kolekcja sensorycznych piłeczek-
poduszki siedziska zestaw liczby 1-10
puf siedzisko
koło hula hop
mikroskop z kamerą usb
kompas
biała tablica metalowa
gra typu bingo dodawanie i odejmowanie do 20
bingo dodawanie i odejmowanie do 100
bingo mnożenie i dzielenie do 20
bingo mnożenie i dzielenie do 100-
bryły obrotowe,
gra matematyczna zachęcająca do nauki matematyki
liczmany kolorowe zwierzątka
ułamkowe koła magnetyczne 20cm
złotówki edukacyjne - banknoty
licencja kurs dla 8 klasisty online
boombox; gra językowa j.ang. przymiotniki i przeciwieństwa-
angielskie bingo - homofony
gra jęz. j.ang. planszowa dot. tematyki miejskiej i bezp. na drodze, słownictwo
angielski zabawa w odgrywanie ról - karty do konwersacji
j. ang. gra językowa angielskie czasowniki regularne i nieregularne
bingo ortograficzne
ortograficzne kostki
dynamiczna gra słowna
domino gramatyczne - części mowy
zestaw edukacyjny nawlekanie wyrazów
gra historia klasy 5-8 angażująca uczniów (karty z pytaniami + karty pracy+ plansze mapy+ wizytówki+ pionki+
instrukcja)
duży quiz o Polsce
komputery stacjonarne z oprogramowaniem
licencja minecraft education na 2 lata
zabawy literami i głoskami, ćwiczenia percepcji słuchowej

 

Nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości.

Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

W ramach projektu szkoła zakupiła m.in. drukarkę 3D z akcesoriami,  zestawy Robotyka jumi box,  aparat fotograficzny z funkcją kamery, mikrofony, lodówkę, kuchenkę robot kuchenny, sokowirówkę, piec do pizzy, klocki  INŻYNIER BOX.

W marcu rozpoczęły się zajęcia kulinarne. Dziewczęta z klas IV-VI przygotowywały soki owocowo-warzywne i sałatki.

 


Od listopada 2021 roku nasza szkoła realizuje   projekt „Laboratoria przyszłości”. Wnioskowana kwota wsparcia wynosi 60000 zł.

 

 Listopad 2021r. „Poznaj Polskę”- projekt Ministra Edukacji i Nauki

„Poznaj Polskę” to pilotażowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki. Jego celem jest wsparcie nauczycieli oraz wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Program to sposób na poznanie naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego oraz popularyzację osiągnięć polskiej nauki. Wsparcie w ramach programu może być przeznaczone na częściowe pokrycie  kosztów przejazdu, biletów wstępu, przewodnika, wyżywienia, ubezpieczenia uczestników wyjazdu.

W ramach tego przedsięwzięcia uczniowie naszej szkoły wyjeżdżają na dwie wycieczki edukacyjne.

Klasy I-III wycieczka Kozłówka- Lublin.  Uczniowie zobaczą Muzeum Zamojskich w Kozłówce, Muzeum Narodowe-Zamek  Królewski w Lublinie, Stare Miasto, Trybunał Koronny.

Klasy IV-VIII wycieczka Góry Swiętokrzyskie, Chęciny, Swięty Krzyż, Nowa Słupia

 


 

Szkoła realizuje projekt „ Aktywna tablica”. W październiku 2021 r. zostały zakupione interaktywne tablice do  dwóch klas lekcyjnych, laptopy,  interaktywna podłoga ze specjalnym oprogramowaniem terapeutycznym, edukacyjnym, sportowo-rekreacyjnym oraz pakiet pomocy dydaktycznych do terapii psychologicznej i logopedycznej.

Wykorzystując je na zajęciach i przerwach możliwe jest tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się i realizacji terapii dla  uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Wartość 43750 zł.


W roku szkolnym 2021/2022 realizujemy Ogólnopolski Projekt Profilaktyki Czerniaka organizowany przez Urząd Gminy Borzechów i Państwowy Instytu Badawczy Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej- Curie. Dzięi zdobytej tu wiedzy uczniowie klas 7 i 8 staną się ambasadorami akcji zapobiegania zachorowaniom na czerniaka w swoich lokalnych środowiskach. 


W roku szkolnym 2020/2021 nasza szkoła realizowała projekt ,,Profilaktyka nadwagi i otyłości''. Uczniowie klas IV-VII uczestniczyli w zajęciach i otrzymali przybory gimnastyczne.

Uczniowie klasy I brali udział w projekcie ,,Mała ksiązka, wielki człowiek''. W projektu dzieci otrzymały wyprawki czytelnicze. 

W roku szkolnym 2019/20 realizujemy projekt "Zastosowanie matematyki w budownictwie i architekturze " - zajęcia dla ucz. kl. VII i VIII, zakup pomocy, wycieczka. Projekt współfinansowany z Fundacji m-Banku w kwocie 4 800 złotych.


W roku szkolnym 2018/19 realizujemy projekt "Profilaktyka nadwagi i otyłości" Stowarzyszenia Klub XXI wieku, dofinansowany ze środków UE - dla ucz. kl. IV - VII zajęcia z dietetykiem, psychologiem i praktyczne z trenerem wf, przybory do ćwiczeń.


W roku szkolnym 2017/18 bierzemy udział w projekcie "Razem odkryjmy świat programowania - szkolenia dla nauczycieli i i uczniów z podregionu lubelskiego w ramach programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W ramach projektu uczniowie klas I - III odbywają zajęcia programowania w środowisku SCRATCH,nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej szkolenia a  szkoła otrzymała 15 laptopów.


Uczniowie klas IV - VIII biorą udział w programie "SKS w szkole" Ministerstwa Sportu i Turystyki, w ramch którego odbywają się zajęcia z piłki nożnej, piłki koszykowej oraz zapasy.


W 2014 roku został zrealizowany projekt współfinansowany  z Europejskiego Funduszu Społecznego

9.1.1. "Modernizacja oddziału przedszkolnego".

Kwota dofinansowania wynosi ok. 80 tys. złotych


W latach 2011-14 realizowaliśmy projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego

"Edukacja przedszkolna - równe szanse w Gminie Borzechów".

W ramach projektu powstał Punkt Przedszkolny.

Kwota dofinansowania wynosi 198 tys. złotych

 


W roku szkolnym 2011/12 realizowaliśmy projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Europejskiego

9.1.2. "Aktywny uczeń - dobry start"

9.1.2 "Dobry start - lepsze jutro" . Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III.

 

Zegar

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny